סוער בשידור • משה נסים: תגבר התבוללות; הרב דרור: מסקנות המכירות ברפורמים

    עמית דניאל 1 Comment on סוער בשידור • משה נסים: תגבר התבוללות; הרב דרור: מסקנות המכירות ברפורמים

    יו"ר ועדת הגיור משה ניסים שוחח עם דוד חכם במהדורה המרכזית בריאיון שצונזר כמעט כולו וטען כי מסקנותיו ימנעו התבוללות | יוזם כינוס החירום ברבנות הראשית הגיב: "נותן הכרה רשמית לרפורמים והקונסרבטיבים; דו"ח שנוגד את התורה"

    ניסים מגיש את המלצותיו לנתניהו צילום: קובי גדעון, לע"מ
    11:28
    01.05.24
    רחל פסטג No Comments on הרבנית ימימה מזרחי: "בזכות חלת המפתח ה' יפתח את כלא החטופים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערת מסקנות ועדת הגיור. השר לשעבר משה ניסים התראיין בשיחה שהוקלטה למהדורה המרכזית עם דוד חכם ובעריכת אסתי פלד, על המסקנות שהגיש היום לראש הממשלה. הריאיון, צונזר וחלקים מעטים ממנו שודרו בשל רוח הדברים שנאמרו.

    השר לשעבר ניסים אמר: "המצב של הכרה בגיורים של קהילות יהודיות מאורגנת בחו"ל, לפני חמש עשרה שנה, פסק דין של בג"ץ בהרכב של 11 שופטים, קבע שצריך להכיר בגיורים האלה. חמש עשרה שנים מדינת ישראל מכירה בגיורים אלה על פי אותו פסק דין. שר הפנים מכיר בגיורים האלה. בכל גיור. קבעתי ששר הפנים מוסמך להתקין תקנות ולצמצם את ההכרה בגיורים הללו".

    "יש היום פסק דין שקובע שגיור חרדי בישראל יהיה מוכר. הוגשה עתירה משום שמשרד הפנים לא מכיר בגיורים החרדיים לצורך רישום כיהודים. המדינה אמרה אנחנו לא מכירים אלא רק בגיור ממלכתי. בג"ץ קבע שאין למדינה סמכות לקבוע מי יהודי ומי לא אלא רק באמצעות חוק של הכנסת. ראו הרפורמים שיש פסק דין שמכיר בגיורים חרדיים, הגישו גם כן עתיר. עכשיו, יש פסק דין מוכן, שבג"ץ בלי צל של ספק, יכיר בגיורים הרפורמיים. בגלל הצעה שהגיש בשעתו שר הפנים אבל הממשלה לקחה אותה חזרה בשל הרעש שקרה ברחבי העולם אצל הרפורמים. היתה פניה של המדינה לבקש ארכה ובג"ץ נתן. תאר לך שהחוק שלי לא עובר. אם החוק שלי לא יתקבל, יהיה פסק דין שישראל תחויב להכיר בגיורים רפורמיים" טוען נסים.

    מיד לאחר שהושמעו דבריו של השר לשעבר משה ניסים, עלה לשידור יוזם כינוס החירום של הרבנים הבוקר בבית הדין הגדול בראשות הרבנים הראשיים לישראל, הרב אריה דרור, ר"מ בישיבת שדרות ויו"ר נאמני הרבנות הראשית לישראל הגיב ואמר: "אני מגיב בזעזוע על דבריו של משה נסים במסיבת העיתונאים. הרבנים הראשיים לאורך השנים מסרו נפשם לקרב ולהכניס תחת כנפי השכינה רק על פי גדרי ההלכה".

    לדבריו: "הדברים שלו לא מדויקים. תופעה נוראית שבעלי בתים בוחשים בענייני תורה והלכה. הדבר נתון לגדולי התורה בלבד. הוא בעצמו אומר להכניס לוועדה אנשים נציגים ממה שהם קוראים קהילה קונסרבטיבית ורפורמית כחוק. מה שלא היה מעולם לתת להם הכרה רשמית. להכניס נציגים לוועדה כזו שאגב תוקם בהתייעצות הרבנים הראשיים לישראל ולא בהסכמה. מי שקרא את החוק, ואני ישבתי אצל הראשון לציון מרן הגר"י יוסף ועברתי אתו על החוק. זה עבר יועצים משפטיים ובכירים רבים. הדו"ח נוגד את רוח ההלכה ואת התורה".

    "זה כל כך קשה מה שהוא אומר שם שצריך לקבור את החוק הזה. מקימים מערך גיור שמעודד גיור קטינים נגד דעתם של הרבנים הראשיים".

    לסיום אמר הרב: "יש לחץ של בג"ץ, הרפורמים והתקשורת. יש פה מיעוט של סכנת התבוללות. הנתונים שהוא מציג לא נכונים. כבוד השר לשעבר מבין במדיניות ופוליטיקה שיתכבד ויניח את ההלכה למי שמתעסק בהלכה במיוחד בדברים שהם כרם בית ישראל. על זה קמה הרבנות הראשית".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      זה הצעת חוק מאוד יקרה, אם כבר מפריטים למה שלא יתנו לסינים לנהל את מערך הגיור, הם יעשו את זה יותר באפקטיביות ויותר בזול,
      תוך נייטרליות מבלי שום אינטרסים.
      אגב, למה הממשלה מתנגדת להצעת הערבים לחוקק חוק מדינת כל אזרחיה? ממילא בסוף מקבלים לכאן את כולם כגרים וכל הנושא הוא רק ברמת הכותרת אם זה נקרא מדינה יהודית או לא, אבל התוכן אותו דבר. חבל זה סתם גורם למתחים (כמו שכתבנו, תשאלו את הסינים)